Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
I'm a Muslim Girl
Annyeong Haseyo! Selamat Datang ke "I'm A Muslim Girl"'s Blog Semoga Pengisian yang Bermanfaat Untuk Semua! Smile Always :)

Friday, March 24, 2017

Big day

Hai semua. ALHAMDULILLAH. Syukur sangat-sangat ke hadrat Ilahi. Masa yang ditunggu-tunggu telah pun tiba. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah. Rezeki kitaorang untuk dapat nombor 4 daripada 15 kumpulan yang bertanding. Subhanallah. Banyak ujian yang Allah bagi ketika nak memulakan persembahan haritu. :))
.
Maha Kuasa Allah yang memegang sesuatu keadaan dengan hanya berkata, "KUN FAYAKUN". Jadilah maka terjadilah. Ini realiti dan bukan fantasi. Aku nak cerita kan serba sedikit kejadian yang telah menimpa aku pada malam kejadian. Pada malam pertandingan yang diadakan pada 23 March 2017, kami menggunakan konsep payung. Sebelum tiba giliran kami untuk beraksi, aku dah cuba menggunakan payung. Ternyata payung tu boleh diguna dengan baik. Meaning that there will no reason to have any problem to use it on the stage. Then, our turn is coming over. I try to use that 'payung' because we use payungs at the beginning of our performance. When i tried to use it, unfortunately, the hook useless. Nervous, sad, and any bad feelings come over in my mind and made me felt bad to other. I can't use that payung as well even i have tried to use it before we perform.
.
I try my best to find solution. But it's too late. Ada sorang ahli yang sudi bantu aku untuk mencangkukkan payung tu dengan pin. But it useless. Ada jugak ahli yang lain mad me and asked me, "Kenapa tak try tadi! Sebelum perform! Baru sekarang sedar ke tak de cangkuk. Ahli lain dah start berjalan keluar dah." (we started perform from aside, then we walked into the stage slowly). I was down at that time . I need help. But nobody can't do anything. I cried from my bottom heart and try to not give up easily. Someone said this to me,"Just go and perform.No matter the problem is, just go and try to endure that payung by using your hand, no cangkuk, it's okay." Yeahhh i need some positive vibe. Not the "negative" words that made me really down at that time. 
.
I  try to listen that kind of suggestion, i made my best to hold the payung and endure it with my hand. Subhanallah. Wallahi. Maha Kuasa Allah yang sangat Agung. It likes a magical and miracle to me. When i walked into the stage and try to endure the payung to make it open, Subhanallah, i saw the payung was hooked as normal. You know that feeling right? I felt so happy and really grateful. I thought i will be ashamed because of that payung tak boleh dicangkuk. Subhanallah. AKu bersyukur sangat sangat. Kuasa Allah. :))
.
After the incident, the performnce are going well. Alhamdulillah. Do you know why i'm trying hard to tell you about this incident that had happened to me at that night which is the big day for us?
1. Kuasa Allah
2. Aku belajar mengenal siapa kawan yang sudi membantu dan kawan yang macam hantu.
3. Yakinlah, Allah sentiasa bersama kita.
.
Aku tak nak cerita panjang. Aku anggap semua ini ada hikmah. Dan banyak perkara yang telah aku pelajari dalam kumpulan ini. Sakit hati, terasa yang amat mendalam. Tapi it might be not their fault but my fault. Alhamdulillah. I hope i will not seeing them again. The precious time i had spent with them for 2 month is priceless. Terima kasih sebab banyak mengajar aku untuk mandiri tanpa pertolongan korang. Terima kasih jugak sebab ada juga yang ambil peduli tentang aku selama ini. Terima kasih. Aku harap korang bahagia di samping korang. :)) Aku tak layak untuk berkawan dengan orang yang lagi berbakat daripada aku. Terima kasih. Maaf atas kata-kata yang menyinggung perasaan kalian. Allah sahaja yang dapat membalasnya. BYE. THE END.
.
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh. I'm freee nowwwwww!!!

0 comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.