Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
I'm a Muslim Girl
Annyeong Haseyo! Selamat Datang ke "I'm A Muslim Girl"'s Blog Semoga Pengisian yang Bermanfaat Untuk Semua! Smile Always :)

Tuesday, November 24, 2015

Aku Bangkit Kerana Allah DiSisi ;(

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. Hari ni aku saja nak share sbb hari ini aku terasa down sangat2. Sukarnya untuk aku gambarkan. Kadang-kadang aku suka type kisah kehidupan aku sekarang yang aku alami. Sebab apa? Sebab ini akan menjadi kenangan yang bakal aku baca balik semasa aku masih bergelar student first degree di sebuah institut. Bukan aku ingin share semua ini saja2. Aku tahu dan aku dapat kepuasan bila aku update blog ini selain aku mengadu semua masalah aku pada Yang Satu dan Yang Maha Mengetahui lebih dari hamba2Nya yang lemah. Ya Allah, hamba update status ni bukan untuk meraih simpati orang ramai, tapi hamba ingin berkongsi pengalaman hamba dan apa yang hamba rasa sekarang. Maafkan hamba jika ianya salah. Hamba ingin memotivasikan diri hamba. Hamba dah tak de sesiapa dah kat sini kecuali Engkau sahaja Ya Rabb yang setia menemaniku dan Engkau tahu apa yang hamba rasa sekarang samada happy atau terasa down. Tapi aku harus kuat sebab Allah takkan menduga seseorang dengan sia-sia. Tetapi Allah sayang aku. Dia nak aku mengadu padaNya. 




Dikala suka, aku alpa dengan keduniaan. Tapi kerana kerinduanNya terhadap hambaNya , Dia sentuh hati kita yang alpa dengan ujianNya utk menguji tahap kerinduan hambaNya terhadap Penciptanya. Aku sedih dengan keadaan aku. Aku tak tahu kenapa.. Sejak akhir2 ini, aku merasakan Dia memanggil aku untuk meluahkan segala-galanya isi hati yang terbuku lama secara personal. Malam-malam aku tak tahu kenapa aku sentiasa terkejut pada pukul 3-4 pagi. Tapi aku hairan dengan diri aku yang penuh dengan dosa.. Aku abaikan panggilan dan kerinduan itu kerana aku lebih rela berkorban untuk menggunakan masa itu dengan Tidur yang lena dan nyenyak. Aku sedih sangat.. Aku merasakan akulah orang yang paling rugi di dunia dan di akhirat. Sebab itu aku merasakan keperitan sekarang. Dia sentuh hati aku dengan keperitan yang sedang aku alami. Jahilnya aku Ya Allah.. Sombongnya aku Ya Rahman sehingga aku mengabaikan panggilanMu di lewat malam sedangkan dosa aku itu terlalu banyak. Kenapa??? Tanyalah pada imanmu. Adakah masih ada iman yang terbuku di hati? Atau semakin lama ianya bergugran sedikit demi sedikit tanpa engkau sedari wahai insan yang lemah?




Ya Allah, memang layak untuk hamba menerima hukuman ini. Memang layak jika orang sekeliling hamba membenci hamba disebabkan hamba juga memperlakukan begitu kepadaMu. Memang layak hamba disisihkan. Memang layak orang sekeliling membenci hamba. Memang layak hamba terima semuaaaaa ini.. Hamba insan berdosa Ya Rabb.. Hamba sedih.. Hamba tak ada sape2 dah yang dapat hamba luahkan. Hamba terasa sangat terhina. Fikiran hamba sentiasa melayang-layang kerana tingginya angan-angan yang mustahil untuk aku capai. Hamba sedih Ya Rabb.  Andainya mereka faham apa yang hamba rasa sekarang.. Inilah perasaan yang betul-betul membuat aku down. Aku bukan sempurna. Dan aku tahu, apa yang hamba lakukan setimpal dengan pembalasan yang bakal hamba dapat. 


Sedihnya hidup jika tiada agama sebagai bimbingan.
Siksanya hidup jika iman tidak dirawat dengan sempurna.
Matinya hati jika Tuhan engkau lupakan.
Aku insan berdosa yang sentiasa melakukan kesilapan.
Aku insan yang lemah dan tempat pergantungan aku hanyalah pada Allah Yang Maha Kuasa.
Aku bersyukur kerana Allah beri aku rasa nikmatnya beragama.
Aku bersyukur kerana Allah beri aku peluang untuk merasai kedamaian dalam beragama.
Aku bersyukur kerana aku dilahirkan dalam beragama Islam.
Kerna Islam itu adalah agama kedamaian/
Islam itu agama yang Thohirah, dijaga, dipelihara dengan begitu sempurna.




Terima Kasih Ya Allah sebab Engkau sentiasa berada disisi kami dikala kami suka dan duka. Dikala kami alpa dengan duniawi, Engkau tegur kami dengan ujianMu kerana kami tahu kami lalai dan Engkau sentiasa merindui hambaMu walau kami dalam keadaan yang alpa. I LOVE ISLAM. ISLAM IS A PEACEFUL RELIGION THAT MOTIVATES ME TO BE A BETTER PERSON. Thanks Allah for giving me the chance to be a better muslim . In shaa Allah..

Have a good time and barokah day in your life. You are all in my prayer and my du'a.
I Love You Lillahi Ta'ala.

0 comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.