Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
I'm a Muslim Girl
Annyeong Haseyo! Selamat Datang ke "I'm A Muslim Girl"'s Blog Semoga Pengisian yang Bermanfaat Untuk Semua! Smile Always :)

Thursday, November 19, 2015

Kenangan Mengusik Jiwa #memoridaunpisang

S A H A B A T

Betapa sukarnya untuk aku nak mendefinisikan SAHABAT ni..
Aku pernah mempunyai SAHABAT. Semasa aku di alam sekolah rendah, aku ada kawan-kawan yang selalu bermain sama-sama. Dan aku masih ingat lagi permainan BATU SEREMBAN tu sendiri yang di 'introducekan' oleh my SAHABAT yang bernama Adawiyah. Selepas habis kelas, sementara tunggu abah datang, selalu dia ajak aku untuk main BATU SEREMBAN. Sehinggakan aku sendiri jadi tertarik untuk proceed permainan tu dekat rumah. Dulu suasana sangat jauh berbeza dari sekarang iaitu memang terasa tenang, damai, banyak tumbuhan hijau. Dan aku masih ingat di sekolah rendah aku, ade yang jual buah-buahan belakang sekolah tu je. Aku selalu skodeng kat sana. Huhu. Baik je diorang layan karenah aku ni. Biasala budak-budak. Petang-petang aku selalu balik lewat (jam pekerja kerajaan keluar). Pukul 1 aku balik, pukul 5 lebih baru aku diambil. Memang terseksa aku menunggu. Kalau ada kawan yang menemani takpa la. Tapi nasib aku, tetap kena sendiri menunggu. Penat sangat. Umur aku terlalu muda untuk menunggu lama mcm tu. Allah sajalah tempat pergantungan. Kalau nak tahukan, semasa aku bersekolah rendah dulu, ramai lelaki yang telah membuat aku terpikat sebab bagi aku diorang hensem sangat. Diorang pun kadang-kadang macam aku jugak kena tunggu mak ayah ambil lewat. Hahaha. Mujur ada diorang. Haha. Semangat sikit aku nak tunggu abah ambil. Lawak sangat memori aku semasa alam rendah. Suka sangat melayan perasaan terlebih. Alhamdulillah dah meningkat dewasa ni rasa sedar diri la sikit. Cuma aku terlalu rindu dengan kenangan yang lalu. Aku rindu sahabat-sahabat aku. Atiqah, Adawiyah dan Syuhada. Kawan aku yang boleh dikatakan rapat. Rindu korang. Takpalah. Mungkin korang dah tak kenal aku. Takpalah. Doaku mengiringi kalian.. Chaiyokk dengan kehidupan yang lebih mencabar. Bye.. Rasa rindu dengan kenangan yang lalu. Allahu. Andai aku diberi peluang untuk berada di zaman itu, aku nak sangat melalui detik-detik itu dengan bahagia. Okela enough for today untuk share perasaan yang aku rasa sekarang iaitu perasaan #rindu #memoridaunpisang #sahabatygpernahakukenali #2003-2005 #skladang #k.terengganu

Sorry, tak reti cerita banyak-banyak sebab kenangan yang lalu memang sukar untuk digambarkan oleh orang yang tak pernah melaluinya sendiri. And Thank you very muchie sebab sudi baca entry untuk kali ini. And Thank You again for your Support to this blog.. In Shaa Allah. Klau diberi peluang, aku akan cuba share untuk entry seterusnya. Bye. Assalamu'alaikum. Gudnite. Jangan lupa baca doa tido. Niat nak solat tahajjud for tonight. In Shaa Allah, Allah kejutkan. :)

0 comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.